H πρακτική της γιόγκα αποτελείται από μία σειρά ασκήσεων και τεχνικών αναπνοής που έχουν σκοπό την αυτογνωσία.

Η γιόγκα συμβάλλει σημαντικά στην εξισορρόπηση του μεταβολισμού, την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού, του ενδοκρινικού ή του καρδιαγγειακού συστήματος και προσφέρει ανακούφιση από τον πόνο, είτε αυτός οφείλεται σε χρόνιες παθήσεις είτε σε τραυματισμό. Σήμερα, η γιόγκα προτείνεται σε εγκύους καθώς συγκεκριμένες ασκήσεις συμβάλλουν σε ένα φυσιολογικό τοκετό. Περιλαμβάνεται, επίσης, σε προγράμματα απεξάρτησης τοξικομανών.

Mέσω της αυτοσυγκέντρωσης και του διαλογισμού ο νους ηρεμεί, η ενέργεια δεν σπαταλιέται άσκοπα, αλλά διοχετεύεται προς την κατεύθυνση που χρειάζεται κάθε φορά για να αντιμετωπίσει τις διάφορες καταστάσεις «έκτακτης ανάγκης» που προκύπτουν καθημερινά. Λειτουργεί σαν αντικαταθλιπτικό γιατί, αντίθετα με το σύστημα αξιών του δυτικού ανθρώπου, στη φιλοσοφία της γιόγκα το «Εγώ» χάνει την κυριαρχία του. Έτσι δημιουργείται μία νέα, άκρως απελευθερωτική προοπτική ζωής.

Σωματικά οφέλη: Η γιόγκα ενδείκνυται για τη θεραπεία προβλημάτων στον αυχένα, τη μέση, το καρδιακό και κυκλοφοριακό σύστημα και τις αρθρίτιδες. Ακόμη, έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στη βελτίωση της ερωτικής ζωής, σε προβλήματα γονιμότητας και σε ορμονικές διαταραχές (πόνοι στην κοιλιά, ενοχλήσεις κατά την σεξουαλική επαφή).

Tα οφέλη στην ψυχή: Mειώνει τις εκρήξεις θυμού, τα συμπτώματα της κατάθλιψης, επαναφέρει την αυτοεκτίμηση ώστε να βοηθά στις καλύτερες κοινωνικές και προσωπικές σχέσεις. Γενικότερα με τη γιόγκα αυξάνεται η διαύγεια και έχουμε περισσότερη ενέργεια οπότε αναπτύσσεται η δημιουργικότητα και η συγκέντρωση με αποτέλεσμα την επίτευξη των στόχων. Το σημαντικότερο όμως απ' όλα είναι αίσθηση της γαλήνης, της ειρήνης, της ευτυχίας που δημιουργείται και της αυτοπεποίθησης ότι όλα μπορούν να αντιμετωπιστούν με τη δύναμη της ψυχής μας.

Tα πιο δημοφιλή είδη γιόγκα